”EU:n johtajat osoittavat kunnioitusta Ukrainan kansalle heidän rohkeudestaan ​​puolustaa maataan ja yhteisiä vapauden ja demokratian arvojamme”, mutta siihen se jää

Ukrainalainen uutistoimisto kertoi tänään kokoontuvan Euroopan Unionin huippukokouksen päätöslauselmaluonnoksen sisältävän kaunista retoriikkaa, muttei vastausta Ukrainan pyyntöön päästä järjestön jäseneksi.

Vielä ei ole tietoa, mitä huippukokous tulee päättämään. Suomea kokouksessa edustaa pääministeri Sanna Marin.

Pääministeri Sanna Marin osallistuu 10. ja 11. maaliskuuta järjestettävään EU-maiden johtajien epäviralliseen huippukokoukseen Ranskan Versaillesssa. Huippukokouksen aiheita ovat Venäjän sotilaallinen hyökkäys Ukrainaan sekä unionin puolustuskyvyn vahvistaminen, energiariippuvuuden vähentäminen ja vahvemman taloudellisen perustan rakentaminen.

Huippukokouksessa tullaan hyväksymään niin kutsuttu Versailles’n julistus, joka korostaa muun muassa vahvempia investointeja Euroopan puolustukseen ja suorituskykyihin. Kokouksessa käydään myös keskustelu Ukrainan, Georgian ja Moldovan jättämistä EU-jäsenyyshakemuksista ja niiden jatkotyöstä. (VNK 10.03., klo. 10:21)

Ukraina kuuluu eurooppalaiseen perheeseen”, -mutta jäsenyyshakemukseen ei oteta kantaa

Uutistoimisto Interfax-Ukraine’n haltuunsa saamasta päätelmäluonnoksesta selviää, että EU jakaa sympatiaa ja krokotiilinkyyneliä, mutta Ukrainan pyyntö nopeutetusta jäsenyydestä ei näytä etenevän.

”EU:n valtion- ja hallitusten päämiesten joulukuussa 2016 tekemän päätöksen jälkeen Eurooppa-neuvosto tunnusti assosiaatiosopimuksessa esitetyt Ukrainan Eurooppa-pyrkimykset ja eurooppalaiset valinnat. 28. helmikuuta 2022.” ”Neuvosto toimi nopeasti ja pyysi komissiota antamaan päätelmät tästä lausunnosta. Tätä ennakoiden ja viipymättä jatkamme siteidemme vahvistamista ja kumppanuuden syventämistä. Ukraina kuuluu eurooppalaiseen perheeseemme”, sanotaan luonnoksessa kauniisti.

”Venäjän provosoimaton ja perusteeton sotilaallinen hyökkäys Ukrainaa vastaan ​​rikkoo törkeästi kansainvälistä oikeutta”

”Venäjän provosoimaton ja perusteeton sotilaallinen hyökkäys Ukrainaa vastaan ​​rikkoo törkeästi kansainvälistä oikeutta, YK:n peruskirjan periaatteita, ja heikentää Euroopan ja maailman turvallisuutta ja vakautta. Tämä sota aiheuttaa mittaamatonta kärsimystä Ukrainan väestölle. Venäjä ja sen rikoskumppani Valko-Venäjä ovat täysin vastuussa tästä aggressiivisuudesta. iskuja siviileihin ja siviiliobjekteihin.”

EU:n johtajien odotetaan tukevan Kansainvälisen rikostuomioistuimen syyttäjän päätöstä aloittaa tutkinta Venäjän hyökkäykseen liittyvistä tapahtumista Ukrainassa. Atomienergiajärjestön huoli ydinlaitosten turvallisuudesta sotanäyttämöllä saa huomiota:

”Vaadimme Ukrainan ydinlaitosten turvallisuuden varmistamista välittömästi Kansainvälisen atomienergiajärjestön (IAEA) avulla. Vaadimme Venäjää lopettamaan vihollisuudet ja vetämään välittömästi ja ehdoitta kaikki joukot ja sotilasvarusteet kaikkialta Ukrainasta, ja kunnioittamaan täysin sen alueellista koskemattomuutta, Ukrainan suvereniteettia ja itsenäisyyttä sen kansainvälisesti tunnustettujen rajojen sisällä.”

Lisäksi luonnoksessa todetaan, että ”EU:n johtajat osoittavat kunnioitusta Ukrainan kansalle heidän rohkeudestaan ​​puolustaa maataan ja yhteisiä vapauden ja demokratian arvojamme.  EU ja sen jäsenvaltiot jatkavat koordinoidun poliittisen, taloudellisen, aineellisen ja humanitaarisen tuen antamista. Olemme päättäneet tukea demokraattisen Ukrainan palauttamista Venäjän painostuksen lakkaamisen jälkeen. Olemme päättäneet lisätä painetta Venäjää ja Valkovenäjää kohtaan. Varmistamme määräämiemme pakotteiden täyden täytäntöönpanon ja olemme valmiita toimimaan nopeasti lisäseuraamuksilla tarvittaessa”, kerrotaan luonnoksessa.

Tilapäistä suojelua Ukrainan sodan pakolaisille

”Tarjoamme tilapäistä suojelua kaikille Ukrainan sodan pakolaisille. Kunnioitamme Euroopan maita, Ukrainan rajalla, niiden suuresta solidaarisuudestaan ​​Ukrainan sotapakolaisten vastaanottamisessa. EU ja sen jäsenvaltiot osoittavat jatkossakin solidaarisuutta, ja antavat humanitaarista, lääketieteellistä ja taloudellista tukea kaikille pakolaisille ja vastaanottajamaille”, luonnoksessa sanotaan. Lauselmaluonnoksessa myös pyydetään Venäjää takaamaan humanitaarisen avun toimittaminen Ukrainassa, ja poistumista haluavien siviilien vapaan liikkumisen.

Neuvottelu- ja välityskontaktit tehottomia

Ukrainan ja Venäjän ulkoministerien Dmytro Kuleban ja Sergei Lavrovin tapaaminen Antalyassa Turkissa tänään jätti laihat tulokset. JP:n mukaan Israelin pääministerin Naftali Bennettin Moskovan-vierailu ei ollut rauhanvälitystehtävä, vaan Venäjän presidentin Vladimir Putinin mielialojen ja aikeiden tutkiskelua, länsivaltojen informoimiseksi ensikäden tiedoilla.

Israelilais-arvion mukaan Ukrainan pääministeri Volodymyr Zelenski voi joutua maksamaan kovan hinnan Ukrainan itsenäisyyden säilyttämisestä. Kyseeseen voi tulla luopuminen Venäjän vaatimista alueista Donbass:ssa, ja Krimin Venäjään-liittämisen tunnustaminen.

Zelensky jo hyväksynyt ”neutraaliuden” ja luopunut NATO-jäsenyydestä

Zelensky on jo julkisissa lausunnoissaan hylännyt Ukrainan jäsenyyden puolustusliitto-NATO:ssa, ja hyväksynyt Ukrainan puolueettomuuden, -siis Venäjän vaatiman neutraaliuden.

 ”Jos hän (Zelensky) hylkää (Venäjän) ehdotuksen, lopputulos voi olla kauhea: tuhansia -ehkä kymmeniä tuhansia- ukrainalaisia ​​kuolee, ja on suuri todennäköisyys, että hänen maansa menettää kokonaan itsenäisyytensä”, arvioi JP:n analyytikko.

Venäjän hyökkäys ei ole saavuttanut tavoitteitaan, johtuen ukrainalaisten odotettua kovemmasta puolustustahdosta, venäläisten logistisista vaikeuksista (-pysyvä heikkous heillä) ja sotilaiden motivaation puutteesta. Tavoitteista ei ole kuitenkaan tingitty, arvelee analyytikko. Mikäli Venäjää tyydyttävää sopimusta ei saada piakkoin aikaan, hyökkäys saattaa jatkua entistä brutaalimpana, ovat arvioineet länsimaiset sotilas-asiantuntijat.

12 Comments

  1. Snif
    10.3.2022 15:46

    Kaikki tuki Ukrainalle, mutta sota ei ole mikään oikeutus päästä eu jäseneksi.
    Sillä Suomi olisi taas ja jälleen maksajana.

    Vastaa
  2. Huomio *A tensson*
    10.3.2022 15:58

    Valtamedia
    Yhdysvaltojen salainen operaatio paljastui –
    valmisteli Ukrainaa sotaan viime syksystä alkaen

    Yhtälö

    Valkoinen talo väittää USA:n biolaboratorioita Ukrainassa ”salaliittoteoriaksi”

    – vaikka USA:n ulkoministeriö vahvistaa niiden olemassaolon

    Vastaa
    1. Pekka Kemppainen
      10.3.2022 16:01

      Lue toisesta uutisesta, mitä USA vahvistaa.

      Nämä laboratoriot ovat olleet Yhdysvaltojen kiinnostuksen kohteena ja yhteistyökumppaneita jo 1995 alkaen. Janukevitsillä ja jenkeillä on varmaan ollut hurjia suunnitelmia??

      Vastaa
      1. Tuota tuota häh
        10.3.2022 16:10

        No miksi Valkoinen talo väittää USA:n biolaboratorioita Ukrainassa ”salaliittoteoriaksi”

        jos

        Nämä laboratoriot ovat olleet Yhdysvaltojen kiinnostuksen kohteena ja yhteistyökumppaneita jo 1995 alkaen

        Siis USA yhteistyökumppani v1995 onkin salaliittoteoria

        Vastaa
        1. Pekka Kemppainen
          10.3.2022 16:35

          Aihetta koskevassa uutisessa siteerataan, ja linkeissä on lisää. En ota kantaa salaliittoteoroihin, mutta julkisesti luettavissa olevan aineiston mukaan USA ryhtyi toimenpiteisiin noiden labrojen kanssa jo 1995, kuten jo kerroin.

          Vastaa
          1. Järkevää aukoa päätään tällä tyylillä
            10.3.2022 16:48

            toisaalla voiko joku väittää ettei tämä toiminta
            ole vaarallista venäjälle vittuilu provokaatiota
            ja vaarallista suomen turvallisudelle

            Venäjän suurlähetystön alueen nimi muutettiin
            Zelenskyin puistoksi reittioppaassa
            Iltalehti

  3. juha II
    10.3.2022 18:10

    Aivan sama juttu kuin Suomi joutui kokemaan v. 1939 Talvisodassa. EU ei ole mikään turvallisuustae Venäjää vastaan varsinkaan kun se itse pyrkii levittäytymään NATO:n kanssa Venäjän ”suuhun”!

    Kun sitten vokoteltu Venäjän etupiiriin kuuluva ent. neuvostovaltio (minkäs teet geopolitiikalle) innostuu asiasta itsetietoisen kärkevästi ja Venäjä tekee niin kuin suurvallat ovat aina historian sivu tehneet. EU liukeaa ”kuin pieru saharaan” vuodatellen ”krokotiilinkyyneliään”. Mitäpä se muutakaan tekisi, sillä pelkkä vessapaperinkin hankkiminen keskitetysti on EU:lle mahdoton tehtävä. Siksipä keski-eurooppalaiset valtiot sitten varastavat kilvan toisiltaan rahtikoneiden välilaskukentillä.

    Vastaa
    1. Pekka Kemppainen
      10.3.2022 21:25

      Ei ongelma ole saamaton EU. Joku muu mikä?

      Vastaa
      1. juha II
        11.3.2022 20:40

        Sotapropaganda on uponnut ja lännen valtamedia + omat puhuvat nyt täyttä totta.

        Lännen puolella oleminen NATO:n ja kaikkivaltiaan EU:n erehtymättömyyden konsennus sokaisee kylmän järjen ja lähihistorian tuntemuksen koko Ukrainan kriisin syntysijoilta saakka. On helppoa tuomita ja vaikeaa ymmärtää nenäänsä pidemmälle saatika sille sekunnille kun YLE:n kyltymätön Venäjä viha purkautuu iltapaskojen kanssa pahan puuttinin pahoista teoista.

        Venäjä on suurvalta, joka toimii kuten suurvalta eikä siinä lännen eikä edes sinun itkupotkuraivarit auta ja PISTE!!!

        Muisteleppas sotaisalla päälläsi mitä ujas rosvovaltio USA on tehnyt koko WWII jälkeisen ajan aina Irakiin, Syyriaan, Libyaan asti. Venäjä on pommittanut hajalle USA:n kemialliset asetehtaat Ukrainassa, jotka se ensin kielsi ”salaliittoteoriana”, mutta joutui vastentahtoisesti niiden olemassaolon myöntämään. Niissä kehiteltiin lepakoista tartuttavaa koronaa! Nättiä vai mitä, mutta EI, EI!!! PAHA PUTIN!!! PAHA PUTIN!!!
        Sitä paitsi Ukrainan natsirikollisten tukikohdasta löytyi NATO:n läppäri ja papereilla sen ja Ukrainan sotajoukkojen suunnitelma hyökätä Krimille ja venäjänkielisille alueille 8.3.2022!!! Paskaa!!! PAHA PUTIN PAHA PUTIN YÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!

        Koko luokaton paska on itsensä NATON ja itsensä impotentin ”pussauskopin” EU:n omaa syytä, koska ne molemmat tekivät vastoin NATO:N antamaa lupausta 1990-luvun alussa rapajuopolle presidentille olla laajentumatta Venäjän rajoille! Mutta länsi ja homo-NATO on aina rehellinen ja istuu Isän ja Pojan vasemmalla puolella!

        Obaman hallinto ja CIA suorittivat värivallankumouksen Ukrainassa kuten niiden työkalupakkiin on aina kuulunut.n Samaa yritrettiin Kazaganissa ja Georgiassa, mutta ne paha putin-setä torppasi julmasti rikkoen kaikkia lakeja maailmassa aivan niitä kaikkia, joita EI NATO ole koskaan rikkonut missään eikä saatika JJugoslaviaa pommittaessa ”rauhanjärjestönä”! NATO ja Amerikka on hyvä kunhan ei sen presidentti ole natsi Donald Trump vaan pedofiili satanisti seniili ukko Biden!!! Hänen käsivarsilleen kelpaa Suomen kaatua ryssää vastaan, jkoska ryssä on paha ja Suomi viisas ja hyvä rehellinen joka suhteessa piikittäen omaa kansaa sotatappio lukemin jo rauhan aikana!!! Kelpaa siinä suomi-pojan olla kuin orava pesässä matujen hakattavana ja murhattavana. Tätä kaikkea on puolustettava viimeiseen veritippaan asti, sillä tsuhna on nimensä veroinenen yksinkertinen tollo, jota viedään kuin litran mittaa!!!

        Biden on korruptoitunut varas ja koko perhe on mafia, jonka nukke Ukrainan ”urhea” itsekin upporikas koomikko on ilman mitään todellisia kykyjä ja viisautta, että olisi minkäänlainen valtiomies. Meillähän on vastaava itse ulkoministeri Pekka Haavisto, joita molempia yhdistää ”maailman
        kaunein asia”!

        Ukrainan presidentti kuuluu samaan WEF:in talliin, johon kuuluu lähes koko pikku-castron k0ommunisti-LGBTQ -hallitus! Ukrainan kansan kelpaa taistella Kanadan hallinnon saamiseksi rutiköyhään Ukrainaan, jonka jälkeen siitä vastä köyhä tuleekin kun globalisti-kommunistiset riistokapitalistit tulevat ”New World Order” -hengessä murhaamaan ja ryöväämään sitä tavalla, j0oka jättää itsensä Josif Stalininkin häpeäpaaluun suurena humanistina!

        Kuvittelet eläväsi aikaa 100-vuotta sitten, jolloin kansakunnat sotivat oman maansa puolesta itsenäisyydestä ja ahneimmat pinta-aloista suurista. Nyt ovat Herran vuonna 2022 ajat ja tavat toiset, sillä siitä vastaa YK ”Agenda 2033”, joka on totaalinen muutos suuntaan, jota on eletty jo kaksi vuotta korona tyranniaa kaikilla kommunistisilla pakkolailla ja yksinkertaisimpienkin ihmisoikeuksien polkemisilla aina pienimpiin ja suojattomimpiin lapsiinkin saakka.

        Kun Ukraina voittaa se tulee olemaan yhtä ”itsenäinen” kuin Suomikin nyt nukkeineen, jotka tekevät kaiken mitä Bryssel, LGBTQ-NATO ja globalisti-demokraatti-kommunistit käskevät tuoden ydinaseet ja myrkkytehtaat maahan ja nämä kaikki tulevat ryöstämään ja raiskaamaan Ukrainaa taloudellisesti kaasun ja muiden luonnonrikkauksien takia. Mikä on tuollainen maa? Se on kolonialismilla orjuutettu siirtomaa kuten olivat afrikkalaiset valtiotkin ja ihmiset ovat orjan asemassa vailla ylpeyttä, vapautta, sananvapautta, kristinuskoa ja kunniaa nauttia yhteiskunnan suojasta ja puolustuksesta mustia ja muslimi retkuja vastaan aivan kuten nyt on EU:ssa ja Yhdysvalloissa, jossa rällää BLM, Antifa ja muut toisrotuiset rikolliset ja murhaajat, joita satanisti-demomkraatit suojelevat nostaen heidät korokkeelle vieden kaikki ihmisoikeudet, lain turvan ja suojan VALKOISILTA! Koska he ovat RASISTEJA, VALKOISTA YLIVALTAA ja KRISTITTYJÄ kotimaisia terroristeja, jos he eivät jaa täydellisesti kaikki demokraatti-kommunistiu-satanistien sairaita murha-aatteita ja katkeraa vihaa kaikkea hyvyyttä ja kaunista kohtaan! MArylandissa satanisti-demokraatit ajavat lakia, jossa äidillä on oikeus TAPPAA vauva syntymän jälkeen 28b päivän kuluessa ilman rikosvastuuta eli kyseessä ol.isi ”abortti”!!! Tästä Ukrainan sinänsä urhea ja ”lännen valheiden valtakuntien” (by Putin) hylkäämä kansa taistelee, kaatuu ja haavoittuub riettaiden homojen, lasten raiskaajien ja lastenmurhaajien Uljaan Uuden Maailman luomiseksi isänmaahansa!!!

        Putinin pitäisi hyväksyä NATO:n laajentumisen Punaiselle torille ja NATO kenraalin pitämään asetta hänen ohimollaan kun istuu työpöytänsä ääressä Kremlissä?

        Noh! Noinhan sen pitää mennä ja olla ”maailmanpolitiikan arkipäivää” asiaa tuntevien mielestä1

        Sitten kaikilla on niin kivaa ja maaiklmassa paratiisi vailla pahuutta vain ”valheiden valtakuntien diktatuuri!!! URAAA!

        Ota nyt jotain selvää v. 1962 Kuuban ohjuskriisistä, mutta eipä yksisilmäiseltä voi vaatia sitä näkemystä, jonka voi vain kahdella silmällä nähdä!

        ”Valheiden valtakuntien” tarkoitus on vihata Putinia siinä missä se vihasi ja vihaa yhä enemmän Donald Trumppia. Yksinkertaistettu soopa uppoaa yksinkertaiseen ”muoviämpäri”-kansaan eikä sitä halutakkaan pitää viisaana vaan mahdollisimman tyhmänä aivan kaikessa kuten nyt NATOTUKSESSA, joka olisi ollut maanpetturi globalisti kokkareiden ja Niinistön seuraava projekti kysymättä kansalta yhtään mitään kuten EU:nkin suhteen on ollut joka käänteessä aina v. 1994 asti, johon Suomi uitettiin Venäjä pelolla ja suurilla hunajaisilla palkinnoilla, joita muka meille tavallisiille veronmaksajille siitä koituu! NATO on herrojen ja rouvien hanke, josta vain eliittin suuresti hyötyy antaen maamme ydinaseiden ja myrkkytehtaiden alustaksi ja suomalaiset siviilit CIA:n sairaiden rikollisten ”kokeiden” koekaniineiksi kuten se on läpi historiansa tehnyt omalle kansalleen ja sotilailleen aina näiden raskaana olevlle vaimoilleen asti.

        Glkobalisti-kommunistit haluavat Venäjästä samanlaisen HORO-valtijon kaikkine saastoineen kuin on nyt nk. ”länsi” aina Vatikaania myöten, jotka kaikki ajavat yhtä maailmanhallitusta, josta on tuleva se Ilmestyslkirjan peto, jonka kaikkinanen pahuus ja ihmismielten vangitseminen orjuuttamalla sitä on oleva yli kaikkien muiden tähänastisten impeuriumien tuottama silkan pahuuden määrä ja mitta!!!

        No. Kuinka kävi Napoleonille ja Hitlerille!!!

        Viholliset läheltä ja ystävät hourulasta!!!

        Tsuhnien turvallisuupolitiikka! Kaunis on kuolla homo-lipun eestä!!!

        Vastaa
  4. Hellanlettas sentään
    11.3.2022 17:41

    Järkevää aukoa päätään tällä tyylillä
    10.3.2022 16:48

    Kun nimimerkki kirjoittaa noin hillittömässä pelkotilassa, niin eikö silloin olisi viisaampaa muuttaa johonkin turvalliseen natomaahan vastustamaan Natoa, ellei Venäjä ole laskuissa mukana?

    Vastaa
    1. Pekka Kemppainen
      11.3.2022 18:03

      Venäjällä ei NATO sillai pelota: On muut huolenaiheet. 😮

      Vastaa

Vastaa