Juuri nyt: Ilmatankkeri lentelee Pohjois-Suomessa

Par’aikaa KC135 lentävä tankkeri päivystää pohjoisen Suomen ilmatilassa: Suomea turvataan yötä-päivää.

Kansainvälistä lentoliikennettä voi seurata palvelussa Flightradar24, joka näyttää kaikki transponderia käyttävät ilmassa olevat lennot. Otsikkokuvamme on napattu klo. 15:15 aikoihin.

KC135-koneiden tankkauspalveluja voidaan käyttää mm. kaukaisilta kentiltä tulevien hävittäjäkoneiden polttoainetäydennykseen ennen tehtävää. Suomalaiset Hornetit ovat myös harjoitelleet ilmatankkausta.

Boeing KC-135R Stratotanker QID31 poistui Suomen ilmatilasta 16:35 paikallista aikaa.

14 Comments

  1. Tyrvis
    10.2.2021 15:53

    Milloin Nato määrää rähinän aloitettavaksi ?

    Vastaa
    1. Pekka Kemppainen
      10.2.2021 16:10

      Ei ihan heti.

      Vastaa
  2. pöh
    10.2.2021 16:16

    Kyllähän ne jotkut hullut jotka nyt päättää USA:n presidentinkin puolesta, jonkun rähinän haluaa.
    Ja seniili Biden päättää juuri sen mitä he haluavat eikä bideeni edes ymmärrä mitä päätökiä tekee.
    Kyllä tulee vielä monilla ”bidenin voittoa” juhlineillakin Trumppia ikävä.

    Vastaa
  3. Tehdäänkehitysmaayhdessä
    10.2.2021 16:25

    Olis kyllä huomattavasti tärkempää päivystää Tornion rajalla. Olemmehan nähneet mihin se johtaa….

    Vastaa
    1. Pekka Kemppainen
      10.2.2021 16:33

      Kiertelee Kannuksen yläpuolella. -Siellähän on mielenkiintoinen kunnanjohtaja?

      Vastaa
      1. peku
        10.2.2021 17:01

        Siis se smurffi-kaveri, jonka ei enää kannata nolata itseään vaaleissa?

        Se nainen, joka uskalsi lausahtaa totuuden olisi ollut parempi valinta!

        Vastaa
    2. Sensuroimaton Totuus
      10.2.2021 20:03

      Kanssinkanto komppania on aina valmiina saattelemaan miehitysjoukot maahan sisään.

      Nyt sitten leikitään lentskareilla.

      Tornion häpeä 2015 ei unohdu koskaan!!!

      Vastaa
  4. Kuula
    10.2.2021 16:43

    Kuka ja millä mandaatilla on antanut luvan vieraille käyttää Suomen valtakunnan alueita omiin tarkoituksiinsa? #LAKI VAKOILUSTA

    Vastaa
    1. Puolueeton
      10.2.2021 17:53

      Naton komentajan lupa riittää.
      Ei tarvita suomalaista lupaa, siitä on jo sovitty – Isäntämaasopimus.

      Vastaa
    2. James "The Hornet" Bond
      10.2.2021 19:28
      Vastaa
      1. Pekka Kemppainen
        10.2.2021 19:29

        Sitähän sen täytyy olla! Aivan toiseen aiheeseen mennäkseni: Tämä uutinen on nyt päivän luetuin. Kuin moni olisi tarttunut otsikkoon ”Ilmavoimat harjoittelee jenkki-koneen kanssa rutiinitoimenpidettä…”?

        Vastaa
  5. Orang Utang
    10.2.2021 18:31

    Harjoitusten tarkoituksena on valmistautua Murmanskin ennalta ehkäisevään tuhoamiseen. Samasta syystä Norjaan on tuotu järeitä pommikoneita.

    Vastaa
    1. Pekka Kemppainen
      10.2.2021 19:33

      Eihän toki. Suomen ja Yhdysvaltain lentotankkaus-harjoitus on joka vuosi. B-1:t tulivat Norjaan ensi kertaa, sattumoisin juuri nyt.

      Vastaa
      1. DD
        11.2.2021 08:58

        Sattumoisin Lappiinkin tuli 200000 saksalaista, siis sattumoisin. Sitten mentiinkin, sekin oli sattumaa. Maailman onnellisin kansa.

        Vastaa

Vastaa