Kuntavaalit siirretty persujen vastustuksesta huolimatta

Perussuomalaiset jäivät ainoaksi puolueeksi, joka vastusti kuntavaalien siirtämistä kesäkuulle.

Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson:

Kokous puoluesihteerien kanssa on päättynyt. Kahdeksan puoluetta yhdeksästä kannattaa kuntavaalien siirtoa kesäkuulle huonontuneen koronatilanteen takia.
Vaalit pidetään 13.6.

Uusi vaalipäivä on 13.06. Päivitämme.

7 Comments

  1. Terhomatti Hämeenkorpi
    6.3.2021 13:34

    Kysymyshän on siitä, että muut puolueet (=järjestelmäpuolue) pelkäävät persujen menestystä, ja koettavat koronaväsyttämisellä torpata näiden menestymisen vaaleissa.

    Vastaa
    1. Pekka Kemppainen
      6.3.2021 14:03

      Vähän olen pettynyt Kokoomukseen. Ei se Kirsin pihalle-heitto näemmä riittänytkään? Kokkari-äänestäjällä voi olla vähän orpo olo, kun katsoo mihin seuraan puolueensa on joutunut.

      Vastaa
      1. Merceeri
        6.3.2021 16:19

        Miten kukaan voi olla pettynyt kokoomukseen – eihän se nytkään pettänyt…ei mitenkään, eikä ainakaan sitä internationaali raha-rälssiä? Miten voi – ylipäätään – pettyä puolueeseen, jolta ei lähtökohtaisestikaan voi enää odottaa yhtään mitään OPPOSITIOSSA, mutta joka hallituksessa ollessaan kurittaa kansalaisia ihan samoin keinoin, kuin nyt kurittaa Marinin hallitus? Onko tämä vuosi 2021 jotenkin epänormaalia epänormaalimpi – yleensä voisi kuvitella, että politiikassa edes joistain periaatteista pidettäisiin kiinni, mutta mitä teki kokoomus, se suostui näemmä ihan kaikkeen, mitä hallitus sosialistisine arvopohjineen kehtasi pyytää – ilman kaupankäyntiä? On siinä varsinainen oppositiopuolue! Ainoa asia mikä voisi selittää kokoomuksen; hajuttoman, mauttoman, kädettömän, hampaattoman -ja munattoman politiikan on se, että joku suuri ”tallipäällikkö” Lontoon citystä, Frankfurtista, EKP:stä, tai jopa rapakon takaa, on käskenyt Kiltti Petteriä keskittymään heidän, eikä mihinkään helposti ryöstettävien suomalaisten asioihin? Varsinainen ”exkansallisen” puolueen agenda?
        Ps. Miten voi olla mahdollista, että kokoomuksen puheenjohtajasta on tullut tollanen ihme vilpertti, kuin papukaija: Petteri Periaatteeton haluu keksin! Ja se hymy naamalla kertoo, että Petteri on sen lupauksen keksistä saanut, sekä sen, että en ole siinä asiassa väärässä!

        Vastaa
      2. juha.
        7.3.2021 14:39

        Kuka voi vieläkin ”pettyä” kokoomukseen, jonka puheenjohtajana on Pette(u)ri Orpo? Kkokkomus on globalisti-puolue, joka kannattaa kristallikruunuun ja samppakaljaan EU-federaatiota halpatyövoimineen sekä nk. hyvinvointivaltion purkamista siihen kuntoon kuin nyt Yhdysvaltain poissaolevana presidenttinä toimiva Biden purkaa ne vähätkin ”rihmat” yhdysvaltalaisten subventioista tuossa markkinatalouden mallimaassa.

        Kaikille puolueille paitxsi åpersuille itselleen sopii edm. puolueen kannatuksen sulaminen tämän hetkisistä luvuista. Eikä ole kirkossa kuulutettu, etteikö tämä kommunistihallitus siirrä vaaleja vieläkin pidemmälle ja lopulta ei pidetä minkään nimisiä vaaleja, koska ne ovat niin ”kalliit”, kuten YLE voivotteli viime presidentinvaalien aikaan, jos ne menevät vielä toiselle kierokselle!

        Eli siinäpä hyvä ja oiva säästökohde tuhlailevalle hallitukselle!!!

        Vastaa
  2. seant
    6.3.2021 16:08

    Toisaalta onko eduskuntaan tulossa asioita, jotka voivat vaikuttaa vaaleihin, kuten
    Edustakunta ja valtioneuvoston kanslia ovat sopineet, että nk. kiireelliset hallituksen esitykset, jotka on tarkoitus käsitellä kevätistuntokaudella 2021, on annettava viimeistään torstaina 22.4.2021
    Valtioneuvoston selonteko julkisen talouden suunnitelmasta vuosille 2022 – 2025 annetaan perjantaina 30.4.2021
    Ennen kesätaukoa käsiteltävien mietintöjen pöydällepano 11.6.2021

    Vastaa
  3. Melko Rikollista
    6.3.2021 17:07

    Kesäkuumalla arvellaan että PS äänestäjät ovat kesälomalla tai muutoin vähemmän kiinnostuneita vaalipaikalle saapumisesta, sensijaan demarit kaupungeissa saapuvat äänestämään samalla tapaa kuin ennenkin, samoin kepun tapaäänestäjät maalla, tämä kuulemma on se järki kesäkuulle lykkäämisessa ?

    Kukapa näistä tietää, luultavasti onkin analysoitu myös loman ja keliolosuhteiden vaikutusta, mikä vaan saadaan demareiden eduksi kääntymään, se tehdään.

    Vastaa
  4. Anti rasmus
    7.3.2021 10:32

    Äänestän jokatapauksessa persuja
    Oli vaalit milloin tahansa.
    Koska äänestämättä jättäminen on ääni vihreille ja vasemmiston kannattajille.

    Vastaa

Vastaa