Lukijan kokemus rokottamisesta Turussa

Lukijamme kertoo omista koronarokotus-kokemuksistaan Turussa:

”Muutama viikko sitten sain tekstarin, jossa minulle ilmoitettiin, että ”Teille on varattu aika Covid-19 rokotukseen 23.3. Turun Messukeskukseen”.  O.K. ajattelin. Yllättävää, että ilmoittivat; olin näet kuukauden-pari koettanut saada selville rokotusvuoroani, mutta ei. Tämä siis positiivista.

Katsoin sitten netistä, miten sinne messuamiskeskukseen pääsee. Pääseehän sinne bussilla 100 virka-aikana 40 minuutin välein. Kahdeksan tunnin aikana toistakymmentä eestaas-vuoroa. Olisin vissiin muuten mennyt pyörällä, mutta laiskuus ja navakka tuuli antoivat sopivan tekosyyn laistaa pyörä.

Bussin lähtöaikaan tullessa väkeä oli kertynyt odottamaan sen verran, että noin puolitäynnä bussi lähti – eikä siihen matkan varrelta enää lisää tullutkaan! Messukeskuksen kentällä oli muutamia kymmeniä henkilöautoja, joista varmasti osa oli rokottajien ja avustajina toimivien vapaaehtoisien.

Mentiin sisään, tuoleja oli harvakseltaan, eikä läheskään kaikilla istunut ketään! Ehkä runsaalla puolella oli istujansa. Vieläpä kun huudettiin nimellä, niin tyhjää löi monen nimen kohdalla! Ajattelin: Mitä tämä tällainen on?

Tahti oli lievästi sanoen verkkainen. Kun on katsonut ruudusta esim. Israelin tai Englannin meininkiä, niin tämä Suomen ja Turun meno oli kuin hidastetusta filmistä! Hyvä, ettei ihan ruvettu kyselemään isän-äidin-kummin-kaimoja ! Ajattelin taas: ”Jos Talvisotaan olis menty tällä tahdilla, niin Marskin Päiväkäskystä 14.3.1940 olis puuttunut suurin osa sen kiitosten kohteista”! Tuskinpa olis ollut edes Päiväkäskyäkään…

Ei pojat näin, ei näin! Tällä menolla saadaan kansaa rokotetuksi ehkä jouluksi – mutta en sano, minkä vuoden jouluksi ! Miten tämä ennen niin luontevan tehokas ja organisointikykyinen kansa on ajettu tällaiseen passiivisuuden ja lähes saamattomuuden tilaan. Muistan kun v. 1965 menin inttiin, niin siinä ei montaa sekuntia mennyt yhtä rokotettavaa kohti ! Pataljoonan verran poikia
rokotettiin muutamassa tunnissa; Laastari päälle ja eiku metsäjotokselle!

Näen nykymenon nyhjäämiselle yhden syyn, jota ei saa sanoa: Pelkkiä naisia joka portaassa! Päättäjinä, virkailijoina, johtajina, piikittäjinä /piikittelijöinä (!), avustajina ja vapaaehtoisina päivystäjinä. Bussikuski tais olla mies. Ennen aikaan sanottiin: Paa likka asialle ja mee ite perässä !

Sanomattakin selvää, että piikin jälkeen odottelin paluubussia pitkän aikaa. Kts. toinen kappale. Kylmäkin pakkas tulemaan. Mutta mitään jälkipyykkiä ei itse piikki aiheuttanut. Juhannuksena kuulema toinen!”

Terhomatti Hämeenkorpi

10 Comments

  1. Artsi
    31.3.2021 18:24

    Mitä hitaammin kokeellista rokotetta jaetaan, sen vähemmän me veronmaksajat joudumme maksamaan vahingonkorvauksia. Kuka hullu menee ottamaan kokeellisen rokotteen, jolla selviämis% nousee 99.93:sta 99.94:ään ???

    Vastaa
    1. pöh
      31.3.2021 19:25

      Siksipä niitä ”rokote passeja” kehitellään vauhdilla, että saataisiin porukka olemaan koekaniineja ”rokotteille”(pakolla)
      Jos et enää kohta pääse julkiseen liikenteeseenkään ilman ”rokote passia” niin siinä vaiheessa se on pakottamista, ja kohta olet 5 kertaa vuodessa ottamassa kokeellista piikkiä.

      Vastaa
  2. make 49
    31.3.2021 19:01

    Hyvä ettei oireita tullut. Toivottavasti ei tule toisenkaan piikin jälkeen.

    Euroopan Lääkeviraston EMA:n sivuilla olevista tilastoista käy ilmi, että jo 4500 ihmistä on kuollut k-rokotuksiin EU:n alueella. Melkein 200 000 on saanut vakavia oireita. Tilanne tulee huononemaan, kun ihmiset saa toisen (ja kolmannen) piikkinsä.

    Eli ei tosiaan kannata ottaa. Virus ei ole vaaraksi, mutta rokote on todella vaarallinen.

    Kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että liikaa naisia tämän maan johdossa. Nainen ajettelee ja tekee päätöksiä usein tunteella, kun pitäisi toimia järjen ja tosiasioiden mukaan. Maan johtoon tarvitaan Jumalaa pelkääviä miehiä. Pois maailmanhalaajat ja perverssien hyysääjät yms.

    Vastaa
  3. make 49
    31.3.2021 19:03

    Sellainen lisäys vielä, että nyt nuo k-rokotteeseen kuolleet kirjataan virukseen kuolleiksi.
    Eli mikään ei muutu. Kukaan ei vastaa kuolemista ja piikittäminen jatkuu. Murhaajat johtaa tätä maata.

    Vastaa
  4. Terhomatti Hämeenkorpi
    31.3.2021 20:25

    Mitä helvetin sakkia täällä on kommentoimassa!!! Koittakaa rauhoittua salaliittoteoriakiimassanne! Kas kun ei marsilaiset vaan ole neuvoneet teitä!!! Minä otin rokotteen – kun sen viimeinkin sain – ja otan toisenkin – jos / kun sen saan. Ja kehotan muitakin niin tekemään-)))

    Vastaa
    1. K.Lehto
      31.3.2021 22:38

      On ymmärrettävää, että monella on erilaisia huolia ja toisaalta ymmärrettävää sekin, että varoitukset on helppo nähdä huolesta johtuvaksi hysteriaksi ja hätäilyksi. Tieto jota yleisesti on saatavilla on heikkolaatuista ja ruokkii sekä huolta, että erilaisia heikosti, lähinnä juuri saatavilla olevan tiedon huonouteen, perusteltuja tulkintoja.

      On kuitenkin mahdollista tehdä myös huolellista harkintaa saatavilla olevasta tiedosta ja siitä mitä voidaan luotettavasti päätellä.
      Esim. Vaikka ei ole perusteltua katsoa, että läjäpäin ihmisiä kuolee rokotteisiin, koska kuolemat ovat harvinaisia ja ihmisiä kuolee noin yleensäkin aina jonkin verran kaikissa ihmisryhmissä, on kuitenkin pantava merkille, että COVID sairauden kanssa kuolevat vastaavat kuolinikänsä ja yleisyytensä puolesta tavanomaisia kuolemia, normaalia keskimääräistä kuolinikää jne. ja tämä viittaa heidän kuolevan vaivoihin, joihin he pääsääntöisesti olisivat kuolleet ilmankin COVID sairautta.
      Rokotteen haittavaikutukset kuitenkaan eivät noudata vastaavaa kaavaa.
      Rokotteiden haittavaikutukset tulevat pääsääntöisesti toisen pistoksen jälkeen ja viiveellä. Vanhuksella, jolla on hidas aineenvaihdunta tämä viive on pidempi kuin nuoremmilla, eli haitat tulevat esiin niin hitaasti, että mahdollinen kuolema, joka johtuisi rokotteesta, tapahtuisi niin myöhään, ettei sitä rokotteeseen liitettäisikään. Kuolema vanhuksella pian rokotteen jälkeen onkin tyypillisesti tavanomainen muusta syystä johtuva kuolema. Nyt jos tämä jäisi tähän, niin ok, rokotteista ei olisi näyttöä vaarasta.
      Kuitenkin rokotekuolemat ja vakavat haitatjoita havaitaan painottuvat nuorempiin,alle 65 vuotiaisiin, kaikissa rokotteissa. Eli todellakaan rokotteeseen ei kuolla keskimääräisessä kuoleman iässä.
      Astra Zeneca-rokote, joka on otettu tikunnokkaan omaa tismalleen saman haittaprofiilin kuuin muutkin, sitä vain on annettu enemmän nuoremmille, alle65 vuotiaille.
      On siis syytä olettaa, että rokotteillaon kaikilla selvästi elinikää lyhentävä kokonaisvaikutus,jonka vakavammat piirteet tulevat esiin vasta mmyöhemmin.

      Vastaa
    2. Luojan luoma
      31.3.2021 22:45

      Ota toki ja mahdollisimman pian, kiitos.

      Mutta anna jokaisen päättää omasta puolestaan.

      Kun otat tuon piikin, olet GMO-ihminen. Geenimanipuloitu, ihminen vol 2.

      Vastaa
    3. Urho
      1.4.2021 00:35

      Toivon että pysyt terveenä kokeellisesta injektiosta huolimatta. Jokainen tekee niin kuin parhaan saamansa tiedon varassa itselleen hyväksi näkee.

      Vastaa
  5. Lasse
    31.3.2021 20:36

    Lasketaanko ne paikalle saapumattomat rokotetuiksi samalla logiikalla kuin koronaan kuolleetkin.

    Vastaa
    1. K.Lehto
      31.3.2021 22:48

      Minusta matkustamista varten pitäis noida ostaanegatiivinen testitulos, ilman, että täytyy arpoa sitä nenästä. Matkaamiseen kun tarvitaan juuri negatiivinen, niin positiivinen tulos olisi virheellinentuote, joka pitäisi kuluttajan saada palauttaa.

      Vastaa

Vastaa