Moottoripyöräilijä pakeni poliisia Jämsässä

Ylinopeutta ajanut moottoripyöräilijä hurjasteli poliisia pakoon ysitiellä Jämsässä sunnuntaina.

Poliisipartiota vastaan 9-tiellä Jämsässä ajoi noin kello 21.30 aikoihin sunnuntaina (11.04.) moottoripyörä ylinopeutta. Poliisipartio lähti tavoittamaan moottoripyörää moottoripyörän ohitellessa edellä ajavia ajoneuvoja ylittäen toistuvasti keltaisen sulkuviivan. Poliisipartio yritti tavoittaa moottoripyörää hälytyslaitteet kytkettyinä moottoripyörän kiihdyttäessä nopeuttaan entisestään.

Patalahden alueella Jämsässä moottoripyörä ohitti hälytyslaitteet päällä ajaneen poliisiauton, jolloin poliisi oli nähnyt moottoripyörän rekisteritunnuksen. Partio seurasi moottoripyörää noin 200km/h, mutta moottoripyörä pääsi pakenemaan. Viimeinen havainto moottoripyörästä oli, kun se ajoi Jämsänkosken suuntaan. Moottoripyörä löytyi myöhemmin Jämsänkosken alueelta. Kuljettajan epäillään syyllistyneen törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen.

9 Comments

  1. juha II
    13.4.2021 15:42

    Ja oli lisäksi kantasuomalainen. NAM!!!

    Vastaa
  2. Kekkuli
    13.4.2021 17:47

    Olisko vaan lähtenyt kovaa karkuun, ettei tule vasaraa? Jämsässähän on liikkunut joku tunnistamaton toimija vasaran kanssa.

    Vastaa
    1. Pekka Kemppainen
      13.4.2021 18:09

      Taasko pääsi vasaramies karkuun? -Ettet kuitenkaan tarkoittanut että poliisi…?

      Vastaa
      1. Kekkuli
        13.4.2021 18:27

        Ei kai poliisi, johon luottoa monella on yhtä paljon kuin AT:kin on kertonut… Jos se vaalipäällikköäkin vasaroinut on vielä liikenteessä Jämsän kaduilla tai Passatillaan?

        Toisaalta voihan se olla poliisikin, kun koko vaalipäällikön vasarointijuttu kuivui totaalisesti kokoon, kun mitään näyttöä ei ollut. Ehkä koko vasarointi juttu rakennettiin vaan, jotta väärämielisten kodit, tietokoneet, puhelimet, yms. saatiin tutkittavaksi.

        Vastaa
        1. Pekka Kemppainen
          13.4.2021 19:36

          Onhan niillä joku sumpussa? Epäilty siis löytyi vaikkakin myöhään. Vai olenko missannut jonkin uutisen?? Näyttö että rikos tapahtui on siis olemassa. Todistettua tekijää vielä odottelemme.

          Vastaa
          1. SaleSeta
            14.4.2021 08:28

            Millainen näyttö rikoksesta on? Ensimmäiseksi vankilaan laitettujen esitutkintapapereista kai sen näkisi, kun nyt ne on julkiset. Mediasta saadun käsityksen mukaan yksi ukkeli on soittanyt hätäkeskukseen ja päässä on sitten ollut kolhuja, kun amppari/koukut meni paikalle. Todistajalausuntoja ulkopuolisilta silminnäkijöiltä tai todistajia tapahtumasta ei taida olla, vaikka teko tapahtui kerrostalossa.

            Ensin tekijät oli ulkomaalaisen näköisiä. Sitten poliisin antaman googlausohjeen jälkeen tekijöiksi löytyi/laitettiin ukkelin puolueessaan haastaneet kaverit, joilla myös sattui olemaan valtakoneiston mielestä ”vääränlainen ajatusmaailma”. Todisteiksi teosta saatii kaivettua yksi sormenjälki jostakin teipinpalasta ja kuvaa ”Esson” valvontakamerasta, jossa on Passatin kylkeä/lokasuojaa. Vastaavia Passatteja oli tutkimusten mukaan n. 2000 kpl Suomessa. Juttu ”kippasi heti alkuunsa ja kahta miestä pidettiin vangittuna useampi kuukausi ilma mitään syytä (saivatpahan ainakin kokea valtakoneiston otteen vääristä ajatuksistaan). Eli ihan totaali fiasko juttu!!!

            Tosiaan joku taitaa vielä olla sumpussa, mutta onko näytöt yhtä hyvät, kuin edellisessä tapauksessa? Jokuhan olisi saatava syylliseksi melkein keinolla millä hyvänsä, niin nolo ja häpeällinen koko jutun tutkinta on ollut.

          2. Pekka Kemppainen
            14.4.2021 09:51

            Nyt en ole seurannut tätä ceissiä. Onk Passat-ukkelin jälkeen vielä joku epäilty bosessa, vai jäikö hän viimeiseksi? Jos rikospaikalle on toimitettu jonkun henkilön sormenjälkiä, niin se on ihan itsessään mielenkiintoista, että kuka ja missä tarkoituksessa. Rikostutkinta on ollut hyvin erikoista.

  3. SaleSeta
    14.4.2021 11:02

    Heikolle jäi loppuseuranta, mutta jäi kuva, että sormenjälki ja Passat oli syyt, joilla kaupungin valtuutettu ja ääääääärioikeistolainen yrittettiin saada syyllisiksi (ja tuossa järjestyksessa).

    Tuolla onkin juttu, että ääääääääääääärioikeistolainenkin vapautui ja homma jäi vaalipäällikön tarinoiden varaan ja niitä ei pystytty vahvistamaan, jotta ketään olisi voitu laittaa syylliseksi: https://yle.fi/uutiset/3-11825895

    Eli ketään ei ole edes enää (11.3.2021 käräjiltä vapauttava tuomio) sumpussa ja kokeilevat jos nyt valittamalla hoviin saisivat edes jonkun tuomittua. Mitään lisätodisteita asiaan ei ole saatu. Tuolta löytyy Pasilan trollitehtaan tuotokset koko tarinaan: https://yle.fi/uutiset/18-315227

    Eli koko tapaus voisi yhtä hyvin olla vaikka larppausta…

    Vastaa
    1. Pekka Kemppainen
      14.4.2021 13:33

      OK. Siis viimeinenkin epäilty on vapaava ja vasaratkin on annettu takaisin. Tutkittiinko muuten p.liisiin johtava linja?

      Vastaa

Vastaa