Veteraanien päivän avaus: ”Nuorille veteraaneille” myös tukea

Kallion seurakunnan tiedottaja Rebekka Naatus avaa uuden ulottuvuuden sotaveteraanien muistamiseen ja tukemiseen kansallisena veteraanipäivänä 27.04: Hän rinnastaa Suomeen turvapaikanhakijoina valuneet kehitysmaiden selkkausten soturit Suomen itsenäisyyden puolesta 1939-1944 käytyjen sotien suomalaisiin veteraaneihin.

Sotiemme #veteraanit ovat jo melko pieni porukka, mutta saamme koko ajan nuoria veteraaneja maahanmuuttajina. Eiköhän päivitetä veteraanien etujärjestöt vuodelle 2021 ja suunnata sinnepäin tukea? Toki ensin kaikille vanhoille veteraaneille kunnon vanhuus ja hoito. Rebekka Naatus, Kallion seurakunnan (ev.lut.) tiedottaja.

Kallion seurakunnalta on pyydetty lausuntoa asiasta.

Erikoista Rebekka Naatusin avautumisessa on, -paitsi ajankohta juuri kansallisena veteraanipäivänä- myös se, että nämä ”nuoret maahanmuuttaja-sotaveteraanit” ovat sotineet Syyrian ja Irakin sotanäyttämöllä nimenomaan kristittyjä vastaan.

7 Comments

  1. Nestori Lundahl
    27.4.2021 17:47
    Vastaa
  2. Marttilan Isäntä Maalta
    27.4.2021 18:01

    Eiköhän olisi aika suunnata varoja ja apua vanhuksille, jotka ovat veteraanien tavoin rakentaneet ja ylläpitänyt isänmaatamme ja itsenäisyyttämme.

    Vastaa
  3. Obelix
    27.4.2021 18:09

    ”Eiköhän päivitetä veteraanien etujärjestöt vuodelle 2021 ja suunnata sinnepäin tukea?”

    LUE: Eiköhän pelasteta kohta tarpeettomaksi käyvien, oikeiden veteraanien etujärjestöjen toimistojen työntekijöiden työpaikat! Ja eiköhän siirretä etujärjestöihin, rahastoihin ja säätiöihin kerätyt varat parempiin taskuihin – oman hyveellisyytemme nimissä! Ihmeellisen röyhkeä julkitulo, yhä röyhkeämmäksi käyvän ”kirkon” puolelta? Miksei aitojen sotiemme veteraanien ja heidän sukulaistensa raskasta elämää ja erityisesti raskasta _loppupäivien elämää_ helpotettaisi siten, että ”toimistojen, rahastojen -ja säätiöiden” hallinnoima varallisuus jaettaisiin heille, keitä varten se varallisuus on alunperin kerättykin, eli veteraaneille!

    Ps. Korinttolaiskirje
    11:14
    Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
    2:11
    ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat.

    Vastaa
  4. pöh
    27.4.2021 18:18

    Siis jopa terroristijärjestöissä touhunneille pitäisi kaiken muun hyysäyksen ja tuen lisäksi antaa veteraani status?
    Kyllä on nykyihmiset pihalla asioista, heitä ei ensinnäkään olisi edes pitänyt päästää kulkemaan koko euroopan läpi ”tuntemattomina sotilaina” Suomeen asti.

    Vastaa
  5. Tuhnu
    27.4.2021 19:14

    Enää ei kirkon sekoilut yllätä, ainostaan yllättää se, kuinka jotkut vielä kaiken jälkeen kuuluu kirkon kirjoihin, sitä en koskaan voi tajuta.

    Vastaa
  6. juha II
    27.4.2021 20:52

    Minähän olen niin viisas mies, että olen ennustanut tämän ainakin 4-vuotta sitten puhelinkeskustelussa velipojan kanssa. Hänkin oli täysin samaa mieltä. No, kuitenkin kaikella hulluudellakin on oma logiikkansa! Ehkäpä minäkin tiedän ”siitä” jotain. En halua mitenkään rehvastella asialla. Tässähän sekin nyt nähtiin.

    Vastaa
  7. Minna Hautaniemi
    28.4.2021 00:03

    Mun tuta makas jo ruumiskasassa talvisodassa kunnes huomattiin että elää vielä. Nämä miehet taisteli tämän maan puolesta niin että sinäkin oot olemassa etkä piippalakki päässä kolhoosissa.

    Vastaa

Vastaa